2010年2月14日星期日

細睇報表 透視企業營運

今時今日買賣股票,真係唔可以單單睇市盈率、每股盈利、息率幾個數據。世間上有啲公司嘅帳目糊裏糊塗,投資者睇少一眼都隨時「中招」。所以要成為精明嘅投資者,我哋一定唔可以放過公司嘅帳目。喺上市公司嘅年報之中,公司嘅帳目(包括附註)一般都最少佔五成篇幅以上。而每家公司嘅帳目都會分別以三份財務報表去表達,即係損益表、資產負債表及現金流量表。每個報表都有一定嘅作用,投資者要用「金睛火眼」去研讀,先可以對企業嘅業務及財務狀況有一個較為全面嘅了解。

三大報表各有功用

有投資前輩講過:「公司就好似一個三角形立體金字塔,由三個『平面』組成,如果淨係睇一個表嘅話,你等於只係睇到企業嘅一個平面,因此投資者必須從三個角度去睇三個平面,先可以睇到企業嘅全貌。」

大家唔需要太驚呢三個報表,我覺得大家只要識得加減乘除,加埋些少鍛煉,就可以輕輕鬆鬆KO盤數。簡單而言,如果我哋想知公司賺唔賺到錢,我哋應該睇損益表。「損」就是指「虧損」、「益」就是指「賺錢」;通常公司一年的營業額都喺損益表嘅頂部,所以叫做top line,同最低一行嘅全年純利嘅bottomline相對稱。其次,如果我哋想知公司到底有幾多資產及負債,我哋就應該睇資產負債表。至於最後要睇嘅就係現金流量報表,分別從營業活動,投資活動和融資活動三個角度去窺探公司嘅現金流動狀況。

投資新手除咗要學分析唔同行業嘅基本方法與考慮因素外,更加需要了解基本嘅會計語言,否則就好容易被「化妝高手」蒙騙。新年就到,我預祝大家虎年行大運!心想事成!身體健康!

3 則留言:

匿名 說...

Dear Larry,

What do you think about 3818 (the target price quoted from Red Monkey is 6.84) and 953 (new lauched stock)?

Also, I found that the newly forseeable price of 1361 is 5.96; however, its current price has reached 5.76 already . What do you think about its potential even though the PE is quite low when compared with other sports shares?

Frankie

匿名 說...

Dear Larry,

How do you think about the IPO " 瑞年國際有限公司(02010)" which will be lauched on 19/2?

Johnstone

Larry Hung 說...

Frankie,

我覺得3818的發展潛力頗大,我也一直有留意體育用品系列的股票。不過,我還是相信今年為處於2、3線城市的消費股將會跑贏大市。
至於953,很對不起,我沒有甚麼研究,暫時不能給予意見。

Johnstone,

不好意思,新年的時間較忙,不能cover到2010,將來有機會再作回答吧。